Keresés ebben a blogban

2014. március 16., vasárnap

borsó héj nélkül

A táplálékintoleráns gyermekeink nem ettek mostanáig hüvelyeseket. Ennek több oka van: a hüvelyesek hasonló problémákat okoznak, mint a laktóztartalmú ételek, a hüvelyesek héja gondokat okoz, illetve ők maguk is allergének lehetnek (kukorica). 
De fontosak, így elérkezett az idő, hogy vissza- illetve bekerüljenek az étrendükbe. A laktóz-, allergénre való toleranciájuk alakulóban, de a héjproblémát meg kellett oldani. A turmixoláshoz, passzírozáshoz nincs mindig idő, a gasztrodokink ajánlotta ezt a módszert.

hozzávalók:

fagyasztott borsó (jobb híján)
zsiradék (ami nálunk most libazsír!!!!, de lehet kókuszzsír, olívaolaj)

Kevés zsiradékot egy tepsiben felolvasztottam, beletettem a borsót és addig pirítottam, amíg a héja össze nem pödörödött. Ezután egyenként eltávolítottam a héjakat. Nem mondom, hogy nem macerás, de így is jobb, mint a passzírozás.

1 megjegyzés:

  1. Le a kalappal, hogy azért mindent megpróbálsz, hogy a gyerekek egészségesen fejlődjenek. Nem semmi macera lehet ezt a borsót héjatlanítani. Ábel miatt most én is passzírozom, de az csak kis adag.
    Nekem még szoptatás elején azt javasolta valaki, hogy csíráztassam a hüvelyeseket pár napig, azután főzzem meg, illetve passzírozzam át, akkor kevésbé "árt".

    VálaszTörlés