Keresés ebben a blogban

2013. június 9., vasárnap

tejszínhabos cseresznyés torta- tej/tojás/glutén/szója/kukoricamentes babatorta

Ez a torta egy igazi vegykonyhaszármazék. Kicsit több, mint egy éves kislányom névnapjára készült. Javarészt rizsből és származékaiból áll. Azt ne firtassuk, hogy lett a rizsből tejszínhab..... mindenesetre illúziónak tökéletes, finom, és allergénmentes. 



hozzávalók: 

tészta:
30 deka Annapanni süteményes lisztkeverék
1 csomag gluténmentes sütőpor
10 deka növényi margarin (Liga)
10 deka xilit (vagy cukor, vagy más édesítő)
2 dl víz vagy növényi tej

puding:
3-4 ek rizsdara
1 csomag vaníliás cukor
xilit
2 dl növényi tej

10 szem friss, magozott cseresznye

tetejére rizstejszínhabkrém (én Soyatoo márkájút használok)

A tészta hozzávalóit összekevertem, sütőpapírral kibélelt formába tettem, 35 perc alatt 180 fokon megsütöttem. Közben elkészítettem a rizspudingot, kimagoztam a cseresznyéket. Amikor minden kihűlt, összeállítottam a tortát, a tejszínhabkrémet nem szoktam felverni, csak használat előtt hűtőbe rakom, és közvetlenül használat előtt teszem rá a tortára. A gyerekek természetesen ujjongtak, mikor meglátták. Szempillantás alatt elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése