Keresés ebben a blogban

2013. március 16., szombat

egészséges gumicukor és rizses szelet


Elég csalódottan vettem tudomásul, hogy a helyi hipermarketi csokinyuszi kínálatban idén egyáltalán nem találni étcsokis illetve szójamentes terméket. Így aztán vettem egy csokiformázó készletet. A kakaóallergiás gyermekre is gondolva, Emi ötlete alapján ezzel a formázóval gumicukrot is gyártottam. És ha már nekiláttam tevékenykedni, próbáltam tovább is gondolni- ez lett belőle. 
hozzávalók a gumicukorhoz:
4 dl gyümölcslé (nálam saját eltevésű almalé)
 1 tk agar-agar

A gyümölcslevet felforraltam, hozzadtam a zselésítő anyagot, majd félretettem hűlni.  Mikor dermedni kezdett, beletettem a csokiformázóba, és hidegre téve megvártam, míg teljesen megdermed.

hozzávalók a riszes szelethez:
4 dl gyümölcslé
1 tk agar-agar
fél csomag puffasztott rizs

A gyümölcslevet felforraltam, bezselésítettem, amíg hűlt a puffasztott rizst feldaraboltam, egy tálba tettem. Amikor a zselé hűlni, dermedni kezdett, hozzákevertem a rizshez, és egy hosszúkás tálba öntöttem. Azért érdemes várni a dermesésig, mert így a risz nem szívja annyira magába a zselét. Egyszerű, egészséges és finom nasi gyerekeknek. 




2 megjegyzés:

  1. Wow, nem semmi alkotás! :-)
    Az Aldiban egyébként nézted már az ilyesmit? Ott ugyanis elég sok glutén- meg laktózmentes cuccost lehet kapni. Amit venni szoktam ementáli sajtot, az is pl. laktózmentes - nem azért veszem, mert bajunk van a laktózzal, hanem mert finom. :-) Ugyanígy pl. a felvágottak egy része is glutén- és laktózmentes. Én egyébként ugyanezek szójamentessége miatt veszem. Az áruk is rendben van. Csokiban, édességben még nem néztem, de szerintem abban is lehetnek érdekes dolgok.
    Ha találsz (és ha jöttök locsolkodni) akkor szólj, milyet vettél, mit adhatok a fiúknak! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia Gabi!
      Köszi az ötletet, mostanában nem szeretek bevásárolni, mert nem tudok mindent egy helyen megvenni, és 20 helyre eljutni nem tudok, de ha elegem lesz a Tescoból átpártolok majd máshová.
      Nem megyünk szerintem locsolni, tavaly nem jutottunk el Hollókőre, idén mindenképp szeretnénk elmenni a Húsvéti fesztiválra. Mátrás túra is akkor lesz, nem?

      Törlés