Keresés ebben a blogban

2013. március 9., szombat

boleró szelet tej/tojás/gluténmentesen

Nehéz a mostani kemény diétánkban a süteménykészítés. Ami sikerül technikailag, ehetetlen ízre, ami finom lenne meg nem sikerül. Ezért is kerül olyan kevés recept mostanában a blogra. De ez! Nagyon jó!


hozzávalók:

a tésztához
2 bögre Schar gluténmentes lisztkeverék
1 bögre rizsliszt
1 ek ecet (lazítja a tésztát)
1 csomag gluténmentes sütőpor
5 ek xilit
10 deka Liga margarin
 2 bögre víz

a megkenéshez:
1/3 doboz rizstejszín
2 ek xilit

a tetejére
0,5 liter almalé (én saját eltevésű nyári savanyú almát használtam)
1 tk agar-agar (vörösalga kivonat, növényi kocsonyapor- zselatin helyett)

A tészta elkészítéséhez a hozzávalókat egy tálban összekevertem, egy kis méretű tepsibe sütőpapírt tettem, arra ráöntöttem, előmelegített sütőben 180 fokon 35 percig sütöttem. Amikor elkészült kiborítottam a tepsiből, hagytam kihűlni, majd a tetejét vékonyan megkentem a xilittel összekevert rizstejszínnel. Ezután feltettem az almalevet forralni, belekevertem az agar-agart, hagytam forrni egy kicsit, majd hűtöttem. Mikor dermedni kezdett, ráöntöttem a süti tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése