Keresés ebben a blogban

2013. január 30., szerda

tojásmentes szilvás gombóc/nudli/barátfüle tészta

Barátfülét fogunk csinálni! jelentettem be egy reggel a gyerekeknek. Mivel a receptet nem találtam, felnéztem a világhálóra. Ja, hogy ebbe tojást is kellene rakni, Húha, bonyolódik az ügy. Végül is magamra maradtam az ötletemmel, nem találtam tojásmentes receptet.
Így aztán összekevertem a krumplit a liszttel, aztán gyorsan végigfutottam a lehetőségeket, mit tehetnék még bele, amitől összeállhat a tészta. Végül egy bögre zabpelyhet adtam hozzá, és bizony jó lett!!!! Nagyon jó lett a végeredmény!


hozzávalók:
1 kg krumpli
1 bögre liszt
1 bögre darált zabpehely
1 bögre víz

pirított zsemlemorzsa
baracklekvár
xilit

A hozzávalókat összekevertem, a tésztát összeállítottam, kinyújtottam, 10X10-es négyzetekre vágtam, 1ek lekvárt tettem minden darabra, háromszögekké hajtottam őket, a széleket jól összedolgoztam, forró vízben pár perc alatt megfőztem, pirított zsemlemorzsába forgattam. Xilittel megszórva tálaltam.

3 megjegyzés:

  1. Te figyi! a krumpliban keményítő van, a lisztben meg csiriz. :) Nem kell abba semmi más, hogy összeálljon. És a szilvásgombóchoz vannak tojásmentes receptek is. Azt hiszem a gnocciba sem raknak tojást, ami ugyanaz a tészta. Sokszor teljesen felesleges tojást rakni a tésztába. Semmi funkciója nincs, csak megszokás. Jó, mondjuk piskótatekercset nem tudom, hogy csinálnék tojás nélkül. Ha erre van egy jó recepted, oszd meg! :)

    VálaszTörlés
  2. köszi, én hirtelen nem találtam. Jó, hogy működik az élet tojás nélkül is, mi ezt most kezdjük felfedezni, december eleje óta vagyunk tojásmentes diétán. Tojásmentes piskótát találsz nála: zabtej.blogspot.com , bár nálunk valamiért nem működik, 2X lett tőle hasbajunk.

    VálaszTörlés
  3. A jászsági szilvásgombócban csak krumpli meg liszt van... :-) Már a nagyanyám is így csinálta, én se teszek bele soha mást! :-)

    VálaszTörlés