Keresés ebben a blogban

2013. január 6., vasárnap

tej/tojásmentes sütőtökös keksz

Ez a recept mentette meg a karácsonyunkat. Készült belőle karácsonyfadísz: mézeskalács helyettesítő, karácsonyi linzer, és persze "csokis keksz". Az eredeti recept Emesétől van, akinek hozzáértése szinte bámulatos allergiatémában. Én sokat tanulok és tanultam tőle, jó szívvel ajánlom a blogját mindenkinek! http://allergenmentes.blogspot.hu/2012/12/sutotokos-keksz-karacsonyra-tej-tojas.html


az eredeti receptet kissé lebutítottam, mert mi még több mindent ehetünk
ebből az adagból egy tepsinyi mennyiség lesz:

hozzávalók:
15 deka sütőtökpüré
20 deka liszt
kevés xilit
7 deka növényi margarin (én Ligát használok)
késhegynyi szódabikarbóna

A margarint felolvasztottam, a szódabikarbónát a liszthez hozzákevertem, majd a hozzávalókat egy tálban összekevertem. Fél ujjnyi vastagra kinyújtottam, kiszaggattam, majd 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem. Ha kicsit túlsülnek, olajos vízzel megkenem a tetejüket. Általában a leírt adag háromszorosával indítok, így van esély arra, hogy nekem is maradjon belőle.

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm!

    A ma esténket nekünk is ez a keksz mentette meg :D

    VálaszTörlés