Keresés ebben a blogban

2013. január 27., vasárnap

tej- és tojásmentes fánk

Tavaly alig vártam, hogy vége legyen a farsangszezonnak, rá sem bírtam gondolni a fánkra. Most még csak az első adag után vagyunk túl, egyenlőre elképzelni sem tudom, hogy rá lehet majd erre is únni. Nagyon szeretem ezt a receptet, mióta sütök-főzök, ezt használom, pedig a tojásmentes életmódot még csak nemrég kezdtük.


hozzávalók:
60 deka krumpli
70 deka liszt
1 csomag szárított élesztő
10 deka növényi margarin
2 dl víz/vagy növényi tej (én mostanában kókusztejet használok)
kevés cukor/xilit

A krumplit meghámoztam, felkockáztam, kevés vízben megfőztem, szétnyomkodtam. Hozzátettem a lisztet, élesztőt, cukrot, xilitet, margarint, végül a langyos növényi tejet. Összegyúrtam, 30 percre meleg helyre félretettem keleszteni. 30 perc múlva gyúrtam, nyújtódeszkán másfél ujjnyira nyújtottam, fánkszaggatóval kiszaggattam, olajban 7-7 perc alatt mindkét oldalát aranybarnára sütöttem. 
A gyerekek aktivitását kihasználva egyik felére szója/és tejmentes olvasztott csoki került (Boci étcsoki), a másik felére (a kakaóallergiás gyermeknek) pedig puncsos cukormáz, erre pedig ehető gyöngyöket, színes tortadarát szórtak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése