Keresés ebben a blogban

2013. január 19., szombat

orrtisztítás ephedrines, szteroidos orrcseppek, orrsprayk nélkül

Kisebbik fiúnk orrmandula megnagyobbodással küzd.A sorozatos fül/orr/gégészeti találkozások után szinte folyamatosan, több hónapig tartó orrcseppezés, orrsprayk után vagyunk. 
Nemrég sikerült egy régebben használt módszerrel megismerkednünk, így egy gyermekgyógyász tanácsára kidobtunk az összes gyógyszertári, ephedrines, szteroidos cuccot és új lapot kezdtünk az orrtisztítás tudományában.

Eszerint a módszer szerint napi 5X (reggel, délelőtt, délben, délután, este) orrmosást kell végezni, amit sűrű fehér tapadós váladék esetén egy Fluimucilos- nyákoldó szerrel, illetve ACC100-as nyákoldóval lehet kiegészíteni (ez egy orvosi módszer, na).



Az orrmosáshoz:
fél liter vízhez egy kávéskanál sót adunk, majd az egészet felforraljuk és visszahűtjük
(lehet esetleg szódabikarbónát is tenni hozzá-itt találtam ilyen receptet is)


az orrmosást én egy 2,5 milis fecskendővel végeztem, de lehet pipettával is csinálni

 az orrmosást oldalt fekve csináltam, a felső orrlyukba került a sós víz, majd helyzetcsere után került sor a másik oldali átmosására is








ezután rövid orrfújás következik








majd szintén oldalfekvésben jöhet a Fluimucilos orrcsepp

ez az orrcsepp abban különbözik a többitől, hogy CSAK nyákoldót tartalmaz

nálunk a gyógyszertárban (ismerve a gyermekgyógyász közel 40 éves működését) ismerik, és így bemondásra is lehet kapni, de van receptünk, ha érdekel valakit az összetétele (csak nehéz kiolvasni)


az orrcseppentés után egy rövid "pampusgatás" következik, megvárjuk, hogy hasson a nyákoldó









és végül egy alapos orrszívással/fújással fejezzük be a műveletet

nekünk ez a módszer bevált, de ha mégsem tűnik elegendőnek, a reggeli, déli, esti orrmosás előtt fél órával egy-egy tasak ACC 100-as nyákoldó megivásával lehet növelni a hatékonyságot



9 megjegyzés:

  1. Ezt az egészet néhány csepp aktivátorral ki lehetne váltani. :-)

    Amit ígértem, a homeopátiás szer orrmandula megnagyobbodásra: Limphomyosot (ha jól írtam le).

    VálaszTörlés
  2. köszi Gabi, az igazság az, hogy hosszú ideig az aktivátort sem szeretném használni- mert fájdalmas. Ez meg könnymentesen megy.... és gördülékenyen!

    VálaszTörlés
  3. Nálunk a Salvusvizes orrspray is nagyon bevált, és abban sincs semmi "mű".
    Milyen ügyes a gyerkőc, nagyon jól viseli (én megfulladnék) :-)

    VálaszTörlés
  4. Mi orrszívás közben mossuk át az orrjáratot, fekvő gyerek nyaka alá párna, feje enyhén lóg, egyik orrlyukban orrszívó, másikba sterimare vagy bármi sós vizes oldat. Utána csere.

    Activátor jó, de az átmosást nem helyettesíti!

    Fülgyuszit pedig úgy szoktuk megúszni, hogy befújás közben és után is arra az olalra dönti MArci a fejét, amelyikbe fújtam, majd 1-2 perc múlva az ellenkező irányba fordítjuk a fejét és úgy szívjuk le a válladékot.

    VálaszTörlés
  5. :) nálunk az is gond, hogy egy ilyen spray nem tart egy hétig a 3 gyereknél... ez a megoldás sokkal olcsóbb.

    VálaszTörlés
  6. Amit Emi ír, azt lehet házi orrsprayjel is, spriccelős flakonba kell tölteni a sóoldatot :)

    VálaszTörlés
  7. Én is most kísérletezem vele és megdöbbentő az eredmény.

    Allergiás vagyok (most éppen mogyoróvirág), ami azt jelenti, hogy kb. 2 hete van eldugulva az orrom, de teljesen. Az orrmosást nem is ismertem. Orrcseppet nem használok, mert ártalmas.

    Tájékozódtam a neten, de az orrmosó készletek drágák, így a saját gyártás mellett döntöttem.
    Megvettem az alábbiakat:
    1 kg jódozatlan tengeri só
    1 tasak szódabikarbóna
    2 palack (1.5 l) szénsavmentes szentkirályi.
    1 db. műanyag benzin pumpakészlet (a műanyag cső miatt kellett) autósboltban kaptam, valami 1200 Ft volt A cső amúgy kb. 8-10 embernek elég. Az átmérő épp jó.

    Megcsináltam mindkét palackban az izotóniás oldatot. (1 csapott teáskanál szódabikarbóna, 2 csapott teáskanál só (by Dr. Juhász Zsuzsanna)

    Félliteres ásványvizes kupakra fúrtam egy lyukat a csőnek, kész is volt az orrmosó, ami ráadásul cserélhető, egy új félliteres palack és ott az új orrmosó.

    Áttöltök félliternyit az 1.5 literesből, beleteszem forróvízbe, hogy langyos legyen, majd indulhat a művelet, napi 3X, este pedig alszom mint a bunda, pedig még nagyon az elején vagyok.

    Szerintem csak azért nem népszerűsítik, mert az egész orrcsepp-orr spray business mehetne a kukába.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon köszi a receptet, ötletet! Tényleg jó kis biznisz az orrtisztítás! Pedig milyen jól meg lehet oldani házilag is!

      Törlés
  8. Én rendszeresen használom a neti potot, nincs is gondom hónapszámra. Sajnos egy többnapos külföldi útra nem vittem magammal, sikerült is összeszednem egy alapos náthát. Most újra mosom az orrom, de mellette tengeri sós oldattal inhalálok. Ez sokkal jobban használ, mint bármilyen gyógyszertári cucc. (Gégészem tanácsára). Amikor utoljára használtam gyógyszertári orrcseppet, egy csúnya torokgyulladás lett a vége. Aztán olvastam, hogy az orrcseppek túlzott fogyasztása ilyen mellékhatást válthat ki. Maradok a jó öreg bevált sónál orrmosásnál is.

    VálaszTörlés