Keresés ebben a blogban

2013. január 28., hétfő

krokodilkenyér

Ma krokodilt ettünk vacsorára. Először elvágtam a nyakát, aztán a finom ropogós farka következett. Nagyon jó, puha kis húsa volt. 
A történet a hétvégén kezdődött, amikor is átküldtem a boltba a férjemet egy kiló kenyérért. Hozott is: én meg véletlenül elolvastam a hozzávalóit... szójaliszt. Na ez jó, biztos félrenyúlt- gondoltam. Aztán ma én mentem boltba, és ledöbbentem, ugyanis az összes zacskós kenyéren megláttam ugyanezt a feliratot: szójaliszt, szójaliszt. A fiaink szójaérzékenyek, de még mielőtt ez kiderült volna, már akkor is igyekeztem elkerülni a szóját. Az univerzális hozzávaló, ami nélkül nincs élelmiszer. Legyen az felvágott, kenyér, csoki... mindenben, de mindenben ott van. 
Így aztán ma már nem bíztam véletlenre a dolgot: délután nekiláttam kenyeret sütni. És hogy ne legyen olyan unalmas, krokodilt formáztam a lisztből (a lábai lemaradtak, de a gyerekek megrajzolták végül).

 
hozzávalók:

1 kg liszt
1 dl étolaj
só, cukor
3-4 dl langyos víz
1 csomag szárított élesztő

A hozzávalókat összekevertem, a tésztát összeállítottam, meleg helyen 45 percig kelesztettem, átgyúrtam, megint 45 percig kelesztettem, kinyújtottam, megformáztam a krokodilt (na ezt nem fényképeztem le), a tetejét megkentem étolajjal, 180 fokig 45 percig sütöttem, majd a sütőből kivéve megint megkentem olajjal. Igazi házi kenyér lett belőle! Összehasonlíthatatlanul jobb, mint a bolti kenyér.

4 megjegyzés:

  1. Csuda klassz krokodil! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes ötlet! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  3. Formás lett, és a fiaid is biztosan szívesen fogyasztották. :)

    VálaszTörlés