Keresés ebben a blogban

2013. január 25., péntek

gyümölcskenyér

Múlt hétvégén tartottunk egy gyümölcsnapot: azaz nem ettünk főtt ételt, és a gyerekek is csak gyümölcsöt és gabonát kaptak. Ez a kenyér erre a napra készült. Végtelenül egyszerű, gyorsan elkészíthető, igazi diétás alapétel.

hozzávalók:
fél kiló tönkölybúzapehely
(vagy más gabonapehely: jó a zabpehely, kölespehely, árpapehely is)
1 üveg gyümölcspüré, erről itt és itt írtam
vagy 1 kiló reszelt alma
1-2 dl víz





A tönkölybúzapelyhet elektromos kávédarálón ledaráltam, összekevertem a gyümölcspürével, annyi vizet tettem hozzá, hogy könnyen keverhető legyen a massza. Gáztepsire sütőpapírt tettem, rátettem a masszát, és 180 fokon 40 percig sütöttem. Kenyér állagú, formájú, finoman édeskés dolog lett belőle, szívesen ették a gyerekek is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése