Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 25., szombat

gyümölcspürék télire babáknak is

Legkisebb babánk téli ellátmányozására is gondolva idén nem csak a fagyasztóba raktam el gyümölcspüréket. 
Sárga/ őszibarack-, körte- és szilvapüré is készült a következő módszerrel:


A gyümölcsöket megmostam, héjukat leszedtem, kimagoztam. Az egészet egy nagy fazékba tettem, feltettem főni. Mikor már kicsit levet eresztettek, megpuhultak, botmixerrel összeturmixoltam, a masszát felforraltam, és kis méretű tisztára mosott üvegekbe porcióztam. Az üvegek tetejére cellulóz alapú csomagolócelofán került, a gyümölcsök felőli oldalt megvizeztem, gumival leszorítottam, erre egy kávéskanál nátriumbenzoátot szórtam, majd erre még egy réteg celofán jött vagy a csavaros tető. Az üvegek végül száraz dunsztban hűltek ki. 

A szilvapüréket üvegbe tevés előtt szűrőn átnyomtam- hogy héjdarab ne maradjon benne

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése