Keresés ebben a blogban

2012. április 19., csütörtök

margarinos tekercs

Egy igazi hagyományos családi recept, és mint ilyen, nem is szokta firtatni nálunk senki, mennyire egészséges. Nyilván nem teljesen fehér lisztből készítve, illetve nem margarinnal, hanem kókuszzsírral megkenve egészségesebb lenne, de tegnap így volt kedvem megcsinálni. Az egyetlen változtatás az eredeti recepthez képest, hogy tejmentessé tettem.


hozzávalók:
60 deka liszt
3 deka élesztő 
4 dl víz (eredetileg tej)
2 kávéskanál só

a megkenéshez:
20 deka margarin (én Ligát használok)
2 tojás sárgája
kevés só

a tetejére:
tojás, növényi sajt

Az élesztőt langyos cukros vízben felfuttattam. Közben a liszthez hozzáadtam a sót, majd az élesztőt, és apránként a meglangyosított vizet. Miután összeállt a tészta, szűk 1 órán át meleg helyen kelesztettem. Közben a margarint összedolgoztam a tojássárgájával- a megkenéshez. Kelesztés után az egészet átgyúrtam, 3 felé vettem, lisztezett nyújtódeszkán egyenként fél ujjnyi vastagságúra nyújtottam. 10 centi magasságú, 5-6 centi alapszélességű rombuszokat vágtam a tésztából, ezeket megkentem a margarinos tojássárgájával, hosszú oldaluknál fogva feltekertem őket. Gáztepsire sütőpapírt tettem, erre pakoltam a tekercseket, tetejüket megkentem tojással, növényi sajtot szórtam rájuk. Meleg helyre téve 5-10 percig keltek, majd előmelegített sütőben 35 percig sültek. Még kihűlés előtt elfogytak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése