Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 10., szerda

a savanyú káposzta leve

Feltehettem volna a kérdést: Mi ez?

De a címben már ott a válasz: a savanyú káposzta leve. Az almaecet készítéséhez fel kellett számolnom a bödön aljában lévő savanyú káposzta maradékot. Férjem kérte, a levét mindenképp fogjam fel. Bokor Katalin módszere: a savanyú káposzta leve kiváló májméregtelenítésre. Persze csak a házié, mert abban biztos nincs tartósító, izgató fűszer. No nem mondom, hogy a férjem lelkesen issza-elég erős, de azért fogyogat. Napi egy decijével.

4 megjegyzés:

  1. azt gondoltam zsir van benne, miért ilyen a szine?
    A káposzta leve aranysárga és átlátszó szokott lenni
    jutka

    VálaszTörlés
  2. Nyitom az ablakot, küldesz nekem egy üveggel fénypostán? Nagyon szeretem, néha szoktam venni. Savanyú káposztát még nem készítettem, Te hogy csinálod?

    VálaszTörlés
  3. Jutka: nincs benne zsír. Már én is gondolkodtam rajta, vajon miért ilyen a színe.... végül arra jutottam, mivel nincs se pincénk, se kamránk, nem tudtam a nyári meleg elől hidegebbre tenni, egyszerűen felforrt a bödönben, ezért zavarosodott be. A káposzta nem romlott meg benne egyébként így sem.

    VálaszTörlés
  4. Patrícia: régen hallottam már Rólad, jól vagy? Itt írtam már egy verziót: http://haddegyemmeg.blogspot.com/2011/03/savanyu-kaposzta-hazilag-keszitve.html
    csak annyit változtatok majd rajta, hogy nem egész köményt teszek majd bele legközelebb, hanem őröltet, és kevesebb só is elég. Valamint egy fadarabbal meg kell nyomkodni a káposztát bödönbe helyezés után, hogy több levet engedjen.

    VálaszTörlés