Keresés ebben a blogban

2011. július 3., vasárnap

tojás nélküli panírozás

A héten 2 nap alatt elfogyasztottam a hétre kiszabott családi tojásmennyiséget (10 db-péntektől péntekig), így ma, amikor rántott cukkinire vágytam, alternatív megoldás után kellett néznem. A megoldást, mint ahogy korábban is-itt olvashatsz róla, Bokor Katalin könyve szolgáltatta. 

1 db cukkini panírozásához szükséges mennyiség:

2 ek liszt
2-4 ek langyos zabtej

+zsemlemorzsa

A lisztet egy tálba tettem, majd lassan annyi tejet tettem hozzá, hogy feloldódjon, de azért sűrű maradjon.






Az előkészített, azaz felkarikázott, besózott cukkinidarabokat először ebbe a tésztába tettem, ezután következett a zsemlemorzsa.
Látványra így elég sápadtnak tűntek, 






de kisütés után egész jól néztek ki:
Kicsit vékonyabb lett a panírréteg, de finom! 
Persze mint minden panírnál, itt is érvényes a szabály: 
csak frissen érdemes megcsinálni, mert hamar átázik a bunda.

Nyilván sütőben kisütve egészségesebb, de nekem most sem volt annyi időm, hogy ezt tegyem, így olajban sült :S

3 megjegyzés:

  1. Így jár az aki mohón elhasználja a tojást, és a végén nem jut neki a cukkinira?:-)) De azért guszták lettek így is!

    VálaszTörlés
  2. Szia Eszter, most én hívlak játszani Téged :)

    http://kezzelszivvel.blogspot.com/2011/07/gyerekkorom-kedvenc-etelei.html

    Gyere! :) Köszi, Timi

    VálaszTörlés