Keresés ebben a blogban

2011. június 16., csütörtök

sült padlizsánszeletek

A világon a legjobban a padlizsánt szeretem. Legalább 3X a héten padlizsános ételt főzök nyáron. Mikor elkezdődik a szezon, egyszerűen nem tudom elképzelni, de végül minden évben annyira megunom, hogy már alig várom az étlapról való lekerülését. Na de vissza a tűzhöz: a szezon ugyanis még csak most kezdődik! 
Ez a mostani egy alaprecept, többféleképpen variálható, továbbgondolható.

hozzávalók:
3 db közepes méretű padlizsán
3 gerezd fokhagyma
15 deka növényi vaj (nálam ez most kókuszvaj volt)

A padlizsánokat meghámoztam, hosszában félbevágtam, majd 1 cm-es hasábokra tovább vágtam. Mindkét oldalukat bátran sóztam, majd egy kiolajozott tepsibe tettem szépen sorban. 





Minden réteget megszórtam apróra vágott fokhagymával (én magyart használtam, ami bivaly erős, ezért csak 3 gerezd került belé, de bátran lehet többet is használni). A rétegeket vastagon megkentem növényi vajjal is (lehet étolajat is használni, vagy sima margarint is, akkor nem ázik szét rögtön). Lehet, hogy szemre soknak tűnik a 3 padlizsán, de sütésnél össze fog esni, ezért nem kell megijedni, a 3 db padli. egy 4 fős családnak 1 evésre elegendő mennyiség. 




Ezután sütőbe tettem: 180 fokon bő 45 percig sült. Akkor az igazi, ha először nem barnul, hanem összeesik, de a fóliás példányoknál előfordulhat, hogy kevés benne a víz, ekkor érdemes még egy keveset hozzáadni, vagy vajjal pótolni sütés közben, ha összeesés nélkül kezd barnulni. Szerintem a padlizsánhoz a krumplipüré a legjobb... na és a paradicsomsaláta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése