Keresés ebben a blogban

2011. június 29., szerda

sajtos-paradicsomos padlizsánkarikák

Szeretek padlizsánnal dolgozni, de annyira kevéssé értek hozzá! Ilyenkor szeretnék erdélyi lenni- úgy igazán, mert ők kenik-vágják a padlizsántémát.
Ma is egy alaptémát hoztam, ami sokféleképpen továbbvariálható. 

hozzávalók:
2 személyre

2 db közepes méretű padlizsán
8 deka növényi vaj (nálam most Liga margarin volt) 
2 db paradicsom
5 deka reszelt növényi sajt (nálam Csízió)

A padlizsánt alaposan megmostam, a zöld szárát levágtam, majd ujjnyi körszeletekre vágtam. Mindkét oldalát besóztam, majd vajjal bekentem, egy tepsibe tettem őket szorosan egymás mellé. A tetejére tettem a megmosott, körszeletekre vágott paradicsomot, minden padlizsánkarikára egy-egy szeletet, majd megszórtam a reszelt sajttal. 180 fokon 45 percig sütöttem.
A férjem meg szokta enni a héját, én nem, de a szétsülés veszélye miatt érdemes rajtahagyni.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a padlizsános ételeket, de erdélyiként elmondhatom, annyira nem kenjük-vágjuk a témát, mert padliszánkrémen és zakuszkán kívül más nem készült belőle. De, rántottuk is. Mióta itt élünk, azóta készítem változatosabban. Ezt is ki fogom próbálni, nagyon ígéretes!

    VálaszTörlés
  2. Én is szeretem a padlizsánt minden formában, lehet hogy ma azt készítek:) Ez is nagyon jó recept, ki fogom próbálni, ha újra növényi sajthoz jutok.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta lett! Ez az amit nagyon sok helyen olvastam már az elkészítését, de még nem jutottam el odáig hogy kipróbáljam.

    VálaszTörlés
  4. Gerdi! Én attól az elkészítéstől vagyok oda, amikor a tűzhely fölött sütik- nekem még sose sikerült: a héja szenes volt már, mikor a közepe nyers. Ezt nagyon szeretném megtanulni!

    VálaszTörlés
  5. Én is megenném, guríts nekem is egy-két karikát!

    VálaszTörlés
  6. Jutka! Nyisd az ablakot, megy!

    VálaszTörlés
  7. Most már értelek, Eszter! Ebből a szempontból én szerencsés vagyok, mert nálunk apósom szokta megsütni a szabadban, lemezen. Nekem csak meg kell szabadítani a héjától. Az sem egyszerű feladat. Esetleg arra figyelj, hogy sütésre kisebb, ne túl duci padlizsánokat válassz, akkor átsül.

    VálaszTörlés