Keresés ebben a blogban

2011. június 14., kedd

paradicsomos borsópörkölt

Egy kedves barátnőm főzött mindig borsópörköltet nekem, ez mára már barátságunk szimbólumává vált. Ma is sokszor emlegettük főzés közben....bár nálunk a hüvelyesek nem nagyon mennek. Sőt, ha belegondolok, alig esznek fehérjét a gyerekek. Idősebbem méhpempőt kap pótlásként, kisebbem még semmit, de ő még olyan dundi, hogy ezzel várok még. Anyósom tegnap küldött be borsót, abból készült ez az ebéd.

hozzávalók:
3 marék fejtett borsó
1 fej vöröshagyma
2 ek sűrített paradicsom
1 tk kukoricakeményítő
só, olaj

A hagymát meghámoztam, felkockáztam, kis olajon megdinszteltem, felengedtem vízzel, beletettem a borsót, sóztam. 15 percig főztem- finom zsenge volt- hozzáadtam a sűrített paradicsomot, majd tettem hozzá egy kiskanál kevés vízben feloldott kukoricakeményítőt-szeretem, ha egy kicsit vastagabb a szósz, de hagymából nem szeretek túlozni- nem bírjuk. Rizzsel ettük, szerintem nagyon finom lett! Ráadásul gyorsan elkészíthető, olcsó!

2 megjegyzés:

  1. Én is pont ezt csináltam (kicsit más mondjuk a recept, de csak 2 pörkölt kockával több és keményítővel kevesebb) tegnap, finom teljeskiörlésű lisztből készült nokedlivel :) Mindegyik pasim falta :D Először csináltam :)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon guszta, szerintem ez lesz az ebédünk.

    VálaszTörlés