Keresés ebben a blogban

2011. június 28., kedd

meggyes lepény

Itt Budapesttől keletre a lepény tekintetében a vastag tészta-vastag töltelék verzió a gyakoribb, míg például Vas megyében a vékony tészta-vastag töltelék a megszokottabb. Részemről ez utóbbira szavazok, így készítettem ma is a meggyes lepényt. 





hozzávalók:
a tésztához-gáztepsire való adag
50 deka liszt
5 deka xilit
(az eredeti receptben 45 deka liszthez 15 deka porcukor volt megadva) 
2 ek méz
2,5 deka élesztő
1 dl étolaj
1 tojás
1-2 dl langyos víz

a töltelékhez:
1,5 kiló meggy kimagozva
3 ek méz
1-2 csomag csokoládés pudingpor

A tészta hozzávalóit egy tálban összekevertem (én szárított élesztőt használtam), a vizet lassan adagoltam, mert bizonytalan, mennyit vesz fel. A tésztát összeállítottam, majd 45 percre meleg helyre téve kelesztettem. 

Közben a meggyet feltettem egy lábosba, hogy levet engedjen, a meggy minőségén múlik, mennyi pudingport kell hozzáadni, ha sok levet enged, kell a 2 csomag is. A pudingport felengedtem kevés hideg vízben, majd hozzáadtam a meggyhez, és addig főztem, míg rotyogni kezdett. Ekkor elzártam, hagytam kihűlni.
A kelesztés után a tésztát kétfelé vettem kinyújtottam, rátettem a tölteléket, a felső réteg tésztát villával megszurkáltam, tojással megkentem. 
Sütőmelegítéssel együtt 45 percig 160-170 fokon sütöttem.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a sütid, csokispudingot tettél és mégsem barna a töltelék, hogy létezik? Én is ilyen arányban szeretem a tésztát és a tölteléket!

    VálaszTörlés
  2. szerintem a másfél kiló meggyhez kevés volt a 2 pudingpor, hogy elszínezhesse.

    VálaszTörlés