Keresés ebben a blogban

2011. június 9., csütörtök

kekszes-tejbegrízes süti

Megmondom őszintén, azt hittem sokkal egyszerűbb és zökkenőmentesebb lesz a cukorról való átállásunk. A kevert tésztarecepteket egy az egyben kidobhatom, egyszerűen nem tudom összefésülni a mézzel, steviával, amit mostanság cukor helyett használunk. Sajnos a nyírfacukor nem jön be egyelőre, a gyerekek gyomra nem bírja. A  lekvárokat steviával teszem el, bár a párom nagyon savanyú arcot vágott, mikor legutóbb a meggylekvárt megkóstoltattam vele. De: ez az első olyan diéta, amitől látványosan változott a kisfiam emésztése!!!!!!
Na szóval bajban vagyok édességügyileg. Minap jól jött Éva receptje, azon nyomban meg is csináltam: az arányokkal kicsit bajban voltam, mert nagyobb tepsibe tettem, így vékonyabbak lettek a tejbegrízes csíkok. 
ez volt az utolsó szelet, kicsit csúnya, Évánál szebb kép van fent, nézzétek meg
hozzávalók:
40 deka HT keksz (nálam cukorstop-os Detki keksz volt)
6 dl víz
4 ek növényi tejpor
1 dl búzadara
10 deka növényi vaj
2 ek méz
2 ek kakaópor
csokimáz- (Kati étcsokibevonó-6 kocka) na jó, ebben volt cukor.... bocsi


A HT keksz felét leraktam egy tepsi aljára, ezután megfőztem a tejbegrízt- a tejporral, hozzáadtam a mézet, a növényi vajat, a felét ráöntöttem a kekszre, újabb réteg keksz következett, majd a gríz másik feléhez hozzákevertem a kakaóport, rátettem a kekszre, a tetejére pedig a felolvasztott bevonó következett. Éva tett még a tetejére kókuszreszeléket is, nekem nem hiányzott.

2 megjegyzés:

  1. Örülök hogy kipróbáltad a sütit és ízlett! Én csak egy tálcába pakoltam bele. Egészségetekre.

    VálaszTörlés
  2. Hűű, ezt kipróbálom! Régóta keresek ilyen cukormentes "krémes" sütireceptet.

    VálaszTörlés