Keresés ebben a blogban

2011. június 28., kedd

hideg sárgadinnye leves

Bár még messze nincs dinnyeszezon, vasárnap este hétkor menthetetlenül dinnye ehetnékünk volt. Így aztán felkerekedtünk, a közeli pusztamonostori dinnyeföldekre mentünk, ahol a termelők az utak mentén már most is árulják dinnyéiket. ÉS bizony nem csalódtunk. A mostani, szezon előtti dinnyék már most sokkal édesebbek, mint a tavalyiak bármikor. Szóval egy jó kis dinnyeszezon előtt állunk. 
Mivel az is rögtön kiderült, a legkisebb gyermekem biztosan nem fogja megenni normál formátumban, leves készítettem belőle. 

hozzávalók:
1 csomag vaníliás pudingpor
3 ek zabtejpor
1 liter víz
egy nagyobb sárgadinnye fele
méz ízlés szerint

A vizet feltettem főni egy lábosban, belekevertem a zabtejport, mikor forralni kezdett, beletettem az előtte kevés hideg vízben feloldott pudingport, összekevertem, rottyantottam rajta egyet, majd lezártam. Közben a sárgadinnyét félbevágtam, egyik felét meghámoztam, kis szeletekre vágtam, majd beletettem a levesbe, és az egészet összeturmixoltam. A levest lehűtöttem, végül beletettem a mézet. Meglepően finom lett! (Ez a sárgadinnye fehér húsú volt, innen lett a zöldes árnyalat.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése