Keresés ebben a blogban

2011. június 10., péntek

cukkinilángos

A hét elején meghirdethettem volna a cukkinihetet, ez a recept ugyanis a 3. cukkinis variáció az elmúlt 5 napban. Már létezik egy ilyen recept a blogomon, akkor patisszonból csináltam- itt olvashatjátok, most cukkiniből készült. Gyors, könnyű, egyszerű és elképesztően finom. Arról nem is beszélve, hogy simán megetethető egyébként a tököt nem szerető emberkékkel is, teljesen biztos, hogy nem fog rájönni, miből van. Tulajdonképpen fasírtnak írhatnám, de formájában a lángoshoz közelebb áll.

hozzávalók:
2 nagyobb darab cukkini
2 tojás
4-5 ek liszt
a kisütéshez olaj

A cukkinit meghámoztam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem, megsóztam, hagytam állni. Miután levet eresztett, a levéből kinyomkodtam, hozzáadtam a tojásokat és a lisztet. Nem érdemes több lisztet tenni hozzá, mert akkor a kisütésnél magába szívja az olajat. Tavaly tettem hozzá egy kevés sütőport is, most az kimaradt, de nem bántam annyira. A tészta folyós lesz, nem kell megijedni, 2 kanál segítségével kanalaztam a forró olajba, amelyben végül 5 percig sütöttem. Érdemes laposabb formájúra csinálni, hogy biztosan átsüljön. Nálunk fasírtként lett kezelve, krumplipüré és paradicsom került mellé. Ez a mennyiség-kb 20 db- egy evés alatt elfogyott.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötletnek tartom, kipróbálom.Jó könnyű étel a gyomornak!

    VálaszTörlés
  2. Eszter kukkancs be hozzám meglepi vár!

    VálaszTörlés