Keresés ebben a blogban

2011. június 3., péntek

cseresznyefagyi tej- és cukormentesen

Fagyi gyártásba kezdtem. Sajnos ugyanis már nem játszanak a cukrászdai fagyik- a tejallergiáink miatt, fagyi nélkül viszont nem nyár a nyár. 
Tanulmányoztam a fellelhető fagyi irodalmat, itt és itt csudaklassz recepteket találtam. Az utóbbi linken nagyon jó tanácsok is voltak a tejmentes fagyikészítéshez: a banántól jobb állagú lesz, a hozzávalókat érdemes mélyhűtőbe tenni előzőleg, csak utána összedolgozni, érdemes édesebbre csinálni, mert mélyhűtésnél sokat veszít az édességéből. Illetve mélyhűtőbe rakás után fél óránként össze kell keverni vagy turmixolni, hogy a jégkristályok összetörjenek benne.
Csak egy bökkenő adódott a receptekkel: mindegyik úgy kezdődött, hogy konzerves kókuszkrém. Próbáltam utánanézni, mi lehet ez, bepróbálkoztam a város immár egyetlen bioboltjában, de ők sem tudtak hozni. :( Azt értem,hogy a tejmentes fagyival az a baj, nem elég zsíros, emiatt a fagyi nem lesz elég krémes. De kókuszkrém nélkül hogy legyen elég zsíros? Próbáltam a tejkészítő géppel krémet csináltatni- de a kókusszal egyszerűen nem tudott mit kezdeni, így aztán maradt a kókuszvaj.



hozzávalók: egy szerény egyevéses adaghoz
1 banán
10 szem cseresznye
4 ek méz
3 ek kókuszvaj
1 dl növényi tej vagy gyümölcslé

Én most idő szűke miatt nem mélyhűtőztem semmit, egyedül a kókuszvaj igényelt előkészítést: egy kis bögrében felolvasztottam. A hozzávalókat összeturmixoltam, mélyhűtőbe tettem, fél óránként megkevertem, kb 4 óra elteltével lehet fogyasztani. Nekünk nem sikerült kivárni a 4 órát, még félkemény állapotában elfogyott.

4 megjegyzés:

  1. És ízre mennyire különbözött a tejes fagylalttól? Tavaly próbálkoztam, de nem ízlett a fiamnak, mert vizes állagú lett, nem elég krémes.

    VálaszTörlés
  2. Guszta !Kis mohók voltatok, egészségetekre!

    VálaszTörlés
  3. a banán nagyon domináns volt- ez nem baj, csak amikor mindegyik fagyiba teszel-mert ettől krémesebb lesz az állaga, és ettől mindegyiknek ugyanolyan íze van, akkor problémás. Így nem teljesen fagyottan nem különbözött annyira állagban a tejes fagyitól.

    VálaszTörlés
  4. En novenyi tejszinnel (zabtejszinnel) szoktam kesziteni+szojajoghurt, meg persze banan + az adott gyumolcs, es finom szokott lenni :)

    VálaszTörlés