Keresés ebben a blogban

2011. június 2., csütörtök

aszalás

Megvettem az aszalógépet- MPM Product.  AZ igazság az, hogy eredetileg egy ilyet szerettem volna venni, de miután 1,5 hetet vártam rá hiába, végül az előbbi lett aktuális. Először kicsit szívtam a fogam, mert nem volt hozzá részletesebb útmutató, mit, mennyi ideig kell aszalni, de itt le lehet tölteni egy másik cég azonos paraméterű gépének útmutatóját, ami könnyebbé teszi a gondolkodást. 

Először borsmentát aszaltam- potom 15 perc alatt törékenyre aszalódott, közben pedig fantasztikus illatával beterítette a szobát!

Aztán jött a cseresznye. Megmostam, kimagoztam- 4 tálcára ráfért 1 kiló cseri, majd bekapcsoltam. 
És vártam....vártam....
Így nézett ki 1 óra múlva:

Így 8 óra elteltével:

Nem teljes fokozaton aszaltam, lehet, hogy hamarabb is készen lett volna.

Messze nem aszalódott olyan egyenletesen, mintha napra tettem volna, de így nem porolódott, nem kellett folyton rátekintgetnem, hogy a kutya vagy a gyerekek mikor borítják fel. És mivel nincs egyenletesen meleg mostanában nálunk, így kevésbé kockázatos, mintha napra tettem volna.



Ha valaki kedvet érez az aszaláshoz, de nem akar gépet venni, Dulminánál részletes olvashat a mikéntekről, sok hasznos infó- itt.

Az aszalványok befőttesüvegbe kerültek, melyet fémtetővel zártam le. Nálunk nagy a molyjárás- a szőlőnk hajlamos a molyosodásra, így ez tűnt a legbiztonságosabb tárolási módnak.

4 megjegyzés:

  1. Én idén még nem vettem elő:) Majd sárgabarackot, meg meggyet szeretnék aszalni. Mennyire szárazra aszaltad? törékenyre, vagy még rugalmasra?

    VálaszTörlés
  2. hát a rugalmas és a törékeny határán van. Elállás szempontjából melyik jobb?

    VálaszTörlés
  3. Elállás szempontjából szerintem a minél szárazabb, de a húsosabb meg finomabb.:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon örülök, hogy rátaláltam a blogodra.Születésnapomra én is kaptam egy aszalógépet. A premier éppen folyamatban, meggyet aszalok. Kíváncsian várom a végeredményt.

    VálaszTörlés