Keresés ebben a blogban

2011. május 5., csütörtök

vaspótlás házilag: csalánturmix

Úgy figyeltem, többen aktuálisnak éreztétek a szegelt almás házi vaspótló módszert. Mivel egy kedves barátnőm túl bizarrnak találta, gondoltam felteszek még néhány lehetőséget. Az egyik kedvencem következik: a csalánturmix. Mielőtt még megborzongnátok, elárulom, ezt még az amúgy nagyon kritikus kisfiam is díjazza.


hozzávalók:
1 marék frissen szedett csalánlevél- erre a célra csak a 4 felső levél alkalmas
(nem kell még vigyázni sem, ugyanis a csalán 4 felső levele nem csíp-
egyszerűen felülről lecsípem a csalánnövény tetejét)
kevés vízzel összeturmixolom
teszek hozzá egy kis mézet, esetleg citromlevet...
és megitatom a családdal 
:D


2 megjegyzés:

  1. Szia Eszter!

    Próbáltad már a csalánt valamilyen gyümölccsel mixelni? Én mostanában körtével és különböző fűszerekkel (gyömbér, fahéj, kardamom, szerecsendió) + citromhéjjal(a csalán kesernyés, vad ízét enyhíti) készítem. Ez az ún. zöld turmix. Nekem ilyen és hasonló, különböző zöld levelekkel, gyümölcsökkel kombinált turmix a reggelim és a tízóraim. Általában nagyon finomakra sikerednek; kislányaim is isszák.

    DióÁgi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi, hogy megosztottad, sajnos a mostani hisztamindiétánkba csalán nem fér bele....

      Törlés