Keresés ebben a blogban

2011. május 22., vasárnap

városi ember gyógynövényt gyűjt

Péntek délután szokásosan a tanyára-anyósomékhoz- mentünk a gyerekekkel. Anyósom azzal fogadott, talált egy nagy folt székvirágot, leszedhetem, ha akarom, amott van a székesben, ahová a borjút pányvázta. Gyorsan fordítani kezdtem: a székest tudom hol van, a borjút is látom. De mi az a székvirág? Következő mondatával segített: hozzam a kamillaszedőt? Jó, tehát kamillát kell keresni, ez könnyű, tudom, hogy néz ki. Vagyis... tudom, hogy néz ki? Az utóbbi 30 évben csak papírtasakban láttam. Az igazság az, igyekeztem is távol tartani magam tőle, az unokatesómnál ugyanis egy valószínűleg vegyszerezett kamillából készült teától olyan erős allergiás reakció lépett fel, hogy majdnem megfulladt. Jó, tehát hol is van a kamilla? Már jött is anyósom, hogy megmutassa. 
ez a kamilla


Miközben lekuporodtam a fűbe, rögtön a következő problémára kezdtem koncentrálni. Mijét is kell összegyűjteni? A virágát biztos, az rémlik a teából. De a levelei, szára kell vajon? Biztos ami biztos alapon azt is leszedtem. Káromra. Mert miután újra megjelent anyósom, rögtön kiderült, az nem kell. Így aztán újraválogathattam az egészet. Este hazahoztuk magunkkal, valamiért a gyerekek játéktalicskájába tettem száradni. Másnap reggel meg is találták, így Istentiszteletre sietés közben még szedegethettük azt is újra a földről. :( Jó. A párom megmentette, 2 nap full napsütés és megpróbáltatások után került végső helyére, egy befőttesüvegbe. 
hihetetlen, mennyi mindent tanultam ezáltal a kicsi üveg által.....

4 megjegyzés:

  1. Olyan aranyosan írtad le!Nagyon élveztem.:)
    Igen.,nagyon klassz dolog gyógy-és fűszernövényt begyűjteni.Odavagyok értük!

    VálaszTörlés
  2. Így legalább tudod hogy miért olyan drága a bolti? Ez a sok fáradtságos munka!Vigyázzál azért már volt hogy én is így tettem el és bepárásodott az üvekben!

    VálaszTörlés
  3. hű, tényleg bepárásodhat? Akkor néha nyissam meg az üveget? Vagy tegyem papírba?

    VálaszTörlés