Keresés ebben a blogban

2011. május 11., szerda

spenótfőzelék- vasi módra

Amikor megismertem a férjemet, kijelentette, neki főzeléket ne főzzek, ő azt nem hajlandó megenni. Egy olyan helyen élünk, ahol a főzelékeket hagyományosan ecettel savanyítják, vagy cukrozzák. Más lehetőség nincs. A férjem számára ismeretlen volt a finom, fokhagymás, áztatott zsemlés spenótfőzelék.-ahogy azt édesanyám csinálta- hagyományosan, vas megyeiként. Nálunk most tejmentesen készült- így is finom lett.


hozzávalók:
1 csomag fagyasztott spenót
3 gerezd fokhagyma
2 db zsemle
liszt, olaj
4 dl növényi tej

A spenótot kevés vízben felolvasztottam, majd a leveleket leszűrtem. A zsemléket 2 dl növényi tejbe beáztattam. Egy másik edényben olajat forrósítottam, beletettem a spenótleveleket, rövid ideig dinszteltem őket, hozzáadtam az összezúzott fokhagymagerezdeket, majd egy kevés lisztet. Lassan felöntöttem növényi tejjel, majd beletettem az áztatott zsemléket, és az egészet összeturmixoltam. Különleges ízű, nagyon kedvelt főzelék nálunk.

4 megjegyzés:

  1. Milyen növényi tejjel csinálod? Én még nem mertem tejmentesen megpróbálni, s emiatt nem is ettünk spenótot rég óta :(

    VálaszTörlés
  2. mostanában visszaszoktam a tejporra: zabtejporként lehet venni bioboltokban. 4 liter készül egy doboznyiból-ez 750 Ft.

    de ha hosszú távon gondolkodsz, megéri venni egy tejkészítő gépet: http://www.szojatejgep.hu/

    nekünk ilyen van, gyakorlatilag mindenféle gabonából, olajos magból tud tejet csinálni

    és itt találsz házilag készíthető növényi tej receptet is: http://magdireceptek.blogspot.com/search/label/Ital

    VálaszTörlés
  3. mi bundáskenyérrel esszük a spenótfőzeléket! Nagyon finom!!!!

    VálaszTörlés