Keresés ebben a blogban

2011. május 4., szerda

pizza

Tettem már fel korábban egy pizzareceptet, de mivel a túró nálunk már nem játszik, itt az ideje frissíteni a repertoárt. Egy barátnőmnél voltunk nemrég, ez a recept tőle van.


hozzávalók:
30 deka liszt
kevés só, cukor
3 ek olaj
1 csomag szárított élesztő
1-2 dl víz

A hozzávalókat a víz kivételével egy tálban összekevertem, a vizet lassan adtam hozzá. 20-30 percre meleg helyre téve kelesztettem, majd átgyúrtam, nyújtódeszkára téve tepsi méretűre nyújtottam, rátettem a feltétet:

kevés Dolmio paradicsomszósz
füstölt gabonakolbász szeletekre vágva
növényi sajt (Csízió)

5-10 percig hagytam pihenni, majd 180 fokos sütőben 35 percig sütöttem. Ha valaki ért hozzá, ajánlhatnátok egy igazán növényi sajtot nekem, mert még fel sem álltunk a vacsoraasztaltól, Ádámunkon már 3 kiütés éktelenkedett.

5 megjegyzés:

  1. Most nézem, hogy te is "pizzázol" épp. :)
    A gabonakolbásszal valóban finom tud lenni.

    VálaszTörlés
  2. 1. kesudiós: http://hobbifozocske.blogspot.com/2008/11/szjamentes-tisztn-nvnyi-alapanyagokbl.html

    2. napraforgós: http://www.tejmentes.com/2008/10/tejmentes-sajt-pizzara.html

    VálaszTörlés
  3. A Csízió kazeint tartalmaz.

    Viszont van a Cheezly, ami szójaalapú, annak 3 fajtája, a gouda, ementáli és a mozzarella. Nekem a mozzarella jött be legjobban. Bár hozzú az eltarthatósági ideje, arra figyelj, ha egy kicsit is élesztőszaga van, már ne vedd meg, mert akkor már nem sajt, hanem élesztőíze van. Én már dobtam ki kaját miatta. :))

    Bioboltokban kapható, én időnként úgy rendelem meg a boltban, mert nem olcsó, így nem sokan veszik,tehát nem mindig tartanak a bioboltok sem, meg kell rendelni.

    Tényleg, ma pizzát sütök vacsorára, kösz az ötletet.

    VálaszTörlés
  4. köszönöm. a Cheezly kapható valami normál boltban? Tesco... ilyesmi?

    VálaszTörlés
  5. Cheezlyvel én még csak nagyobb bioboltban találkoztam, kisebben rendelésre hozzák. Gondolom az ára miatt, 190gr. 1200.-ft körül van. Nagyon finom, ha friss. De később elkezd ez is élesztősödni.

    Bár, ha kesudióból csinálod,sem olcsóbb, naprafordómagból még megéri.

    VálaszTörlés