Keresés ebben a blogban

2011. május 29., vasárnap

marcipános-narancsos-karobos torta

Sokáig agyaltam rajta, milyen is legyen a férjem születésnapi tortája. Az igazság az, hogy arra voltam kíváncsi, vajon meg tudom-e ezt a marcipános holmit csinálni, ez volt A kihívás számomra.
Nagyon utálom a piskóta alapú tortákat, de már néhányszor próbálkoztam tojás nélküli piskótákkal, és hát elég silány lett az eredmény, így biztosra akartam menni- ezért a tészta egy 9 tojásos piskóta lett. Mivel elég bátortalan vagyok a kész piskóta háromfelé vágásában, így inkább külön-külön, 3 tojásonként sütöttem meg a lapokat. A krémet Timitől vettem, rögtön ez a krémrecept jutott eszembe, amikor a tortán gondolkodtam. A marcipános bevonat receptje pedig innen van. Az igazság az, hogy mikor megláttam, mennyi cukor kell bele, majd lefordultam a székről. Már csak azért is, mert a múlt héten magamévá tettem a paleósok cukormentességi szabályát-itt olvashattok erről. Így aztán ezt a tortát a cukortól való búcsúmnak szánom. 

Ez az oldal a kezdetektől- húsmentes
2011. februárjától- tejtermékmentes
2011. júniusától pedig cukormentes.





hozzávalók:
1 db piskótatésztához
3 db tojás
3 ek cukor
0,5 dl étolaj
2 ek liszt
1 ek karob/vagy kakaópor
fél csomag sütőpor

A tojások fehérjéjét, sárgáját különválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem, beletettem a cukrot, majd az olajat. Ezután jöttek a sárgáják, majd a sütőporos karobporos lisztet egy szitán keresztül beleszitáltam. Óvatosan összekevertem, majd egy tepsibe téve 170 fokon 20 percig sütöttem. A tésztát a sütőből kivéve lisztezett deszkára tettem, hagytam kihűlni.

Ezt a munkát még kétszer megismételtem. Közben elkészítettem a krémet is: 

hozzávalók a krémhez:
2 narancs leve
4 dl növényi tej
5 ek kukoricakeményítő
10 deka cukor
20 deka növényi vaj

A tejet feltettem főni, mikor forrni kezdett, belekevertem a kevés vízben feloldott keményítőt, hagytam kihűlni, beletettem a narancslevet és a cukrot, hagytam kihűlni. Ezután hozzákevertem a növényi vajat. A krémet kétfelé osztottam, összeállítottam a tortát.
Ezután következett a marcipánbevonat. 

hozzávalók: 
0,75 dl növényi tej
35 deka cukor
10 deka rétesliszt
10 deka finomliszt
12,5 deka növényi vaj
SZÍNTELEN mandula aroma

A tejet felforraltam, beletettem a cukrot, hagytam, hogy elolvadjon benne, mikor elolvadt, beletettem a lisztet, néhány percig még forraltam, majd következett a vaj és az aroma. Az elején kevésnek tűnik a tej, de nem szabad többet tenni belőle, mert akkor nem lesz elég kemény a marcipán. A masszát hagytam kihűlni, ha még túl lágynak tűnik, porcukorral lehet még rajta keményíteni. Gyúródeszkára tettem, ételszínezékkel megszíneztem, kidíszítettem vele a tortát. Ezután hűvös helyre téve várta a bevetést. Az az érdekes egyébként, hogy a döbbenetes mennyiségű cukor ellenére nem lett émelyítően édes, sőt, még kevésnek is tűnt benne a cukor. Hm, nem értem.

2 megjegyzés:

  1. Szép lett a torta, remélem a férjed értékelte, hogy mennyit dolgoztál ? Boldog szülinapot kívánok férjuradnak!

    VálaszTörlés
  2. Remélem ízlett neki!
    Kitartást a kitűzött célhoz. :)

    VálaszTörlés