Keresés ebben a blogban

2011. május 28., szombat

bodzavirág eltevés

Még soha életemben nem tettem el se befőttet, se lekvárt, semmit. Az elmúlt héten több oldalról tanulmányoztam az eltevés művészetét, hiszen a bodzavirágzással egyre nagyobb nyomást éreztem magamon ez ügyben. Így találtam rá erre a receptre is: bodzazselé. Kipróbáltam, sajnos nekem nem zselésedett meg, most már tudom, miért-itt olvashatsz erről, több citromot tettem hozzá. Így aztán második nekifutásra -ha már volt egy csomó bodzavirágom- bodzaszörpnek álltam neki. 
Végül is Bokor Katalin módszerét választottam-itt olvashatsz erről. A különbség az, hogy ő nem befőzési celofánt használ, hanem a régi hagyományos celofánt, amivel manapság maximum ajándékokat csomagolnak a boltokban. Ez a régi celofán ugyanis cellulózból készül, míg a mai befőzőcelofánok műanyag alapúak- hő hatására ugyan ráolvadnak az üvegre, de szemben a hagyományossal, nem lélegeznek. Bokor Katalin nem tesz tartósítószert a gyümölcsökhöz, levekhez közvetlenül, hanem az üveg lezárásához használt 2 celofánréteg közé tesz nátrium benzoátot. Nincs tapasztalatom a hatásosságáról, tesztelés alatt áll.

És ha már bodzavirág, nem hagytam ki az aszalást sem. A bodzavirágokat egy jó nagy edénybe tettem, majd 3 napig napon aszaltam őket. Mikor már teljesen szétszáradtak, a szárakat eltávolítottam, és üvegbe zártam az aromát. A szárított bodzavirágból télen ugyanúgy lehet szörpöt készíteni, de kitűnő teának is: érszűkületre, hurutos betegségekre, izzasztásra, köhögéscsillapításra használható. 

2 megjegyzés:

  1. Anyukám is mindig a 2 réteg celofán közé tesz nátrium-benzonátot, és soha sem romlik meg az így eltett étel.

    VálaszTörlés
  2. De jó, hogy ezt leírtad, köszi!

    VálaszTörlés