Keresés ebben a blogban

2011. május 11., szerda

árpafasírt

Egy ideje már új konstrukcióban gyártom a növényi fasírtokat. Rászoktam a gabonafasírtok készítésére, most épp árpafasírt lett az ebéd- főzelék mellé. 

hozzávalók: 
2 bögre árpapehely- darálva
2 bögre víz
1 fej vöröshagyma
pirospaprika
só, vegeta
liszt, 1 tojás, zsemlemorzsa- a panírozáshoz


Az árpapelyhet ledaráltam, a vöröshagymát megpucoltam, felkockáztam, a vizet feltettem főni. Beletettem az árpapelyhet, a hagymát, a fűszereket, majd egy jó sűrű árpakását főztem. Ezután egy tálcára kiterítettem, hagytam kihűlni. Egy nagyobb pogácsaszaggatóval pogácsákat szaggattam belőle, azokat lisztbe, tojásba, zsemlemorzsába forgattam, majd forró olajban kisütöttem. Nagyon finom lett, körethez is jó, vagy főzelékek mellé. A legjobb természetesen frissen, még melegen.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, ahogy látom sóskával meg krumplival tálaltad, guszta!

    VálaszTörlés
  2. Ezt kipróbálom. Az árpával mostanában ismerkedtünk meg, de nagyon megszerettük.

    VálaszTörlés