Keresés ebben a blogban

2011. április 27., szerda

spárga elkészítése-spárgakrémleves

A spárga eddigi biolétem legnagyobb kihívása. Sokszor vettem már, de az esetek 50%-ában legjobb esetben is csak hűtőszobor lesz belőle. Ugyanis a spárga csak zsenge korában finom. Van néhány szabály, amivel eldöntöm, érdemes-e vele foglalkozni. 

Ezek a szabályok a következők:
1.) vásárlásnál: középtájban meghajlítom a spárgákat. Ha törik, megveszem, ha hajlik, túl fás, leteszem
2.) a spárga alulról felfelé és kívülről befelé fásul. Hámozásnál: ha zsenge, kicsi kapargatással lejön a külső rétege. Ha nem jön le, kidobom. Az alját levágom, vagy letöröm.
3.) főzés: miután megfőzöm, még besűrítés előtt leturmixolom, és egy tésztaszűrőn ÁTSZŰRÖM. A spárga fás részei ugyanis sem főzéssel, sem turmixolással nem tűnnek el az ételből. Annál rosszabb pedig nincs, amikor a levest kanalazva köpködni kell az elfásult részeket.


spárgakrémleves

hozzávalók:
1 csomag spárga
2 gerezd fokhagyma
1 ek kukoricakeményítő
2 ek növényi tejpor
só, vegeta

A spárgát megmostam, a külső rétegét késsel eltávolítottam.
A végén lévő bimbóhoz nem szoktam hozzányúlni.



Feldaraboltam. Kevés vízben feltettem főni.A fásult részek eldobálása után általában sokkal kevesebb marad, mint amiből érdemes lenne bármit főzni, de a spárgának annyira erős, jellegzetes íze van, hogy el szoktam hinni, így is jó lesz az étel. ÉS valóban.

20-30 percig főztem, közben hozzáadtam a fokhagymát, sót, vegetát.
Amikor megfőtt leturmixoltam, tésztaszűrőn átszűrtem, hozzáadtam a növényi tejport, 2 ek kevés vízben feloldott kukoricakeményítővel besűrítettem.


Nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése