Keresés ebben a blogban

2011. április 12., kedd

lenmag-faszén pakolás torok-, gégegyulladásra, köhögésre

Tegnap estére elfogyott a kakukkfű, így nem tudtunk a gyerekeknek fürdőkúrát csinálni. Reggelre rosszabbul is lett Ádámunk, krupposan ébredt. Megjegyzem, mióta teljes tejmentes diétát tartunk, nem volt kruppos egyik  fiúcska sem. Hirtelen nem is tudtam, mit szoktam ilyenkor adni nekik. Aztán eszembe jutott, de végül úgy döntöttem, nem is adok semmi megszokottat: kálcium, Aerius, nyákoldó..... Jól gondoltam, a krupp egy óra múlva elmúlott (!!!), csak száraz köhögés maradt vissza. 
Így inkább készítettem egy lenmagos-faszenes nyakpakolást.
A faszént házilag készítette egy barátunk, mint mindenből, ebből sem érdemes gyógyszertárit venni- azt csontból csinálják, messze nem rendelkezik azokkal a jótékony tulajdonságokkal, mint a házi készítésű. Itt olvashatsz arról, hogy kell csinálni.
A faszén nagyon különleges anyag, óriási méregszívó hatással rendelkezik. Mivel a hasznos anyagokat is magába szívja, kúraként használható-belsőlegként, illetve pakolásokhoz nagyon jó kiegészítő. Itt olvashatsz róla részletesebben.
A lenmag előkészítéséről már itt írtam. Ugyanúgy készült a lenmagpakolás is:

ezek a mennyiségek 1 mellkasra, vagy 2 nyakpakolásra elegendőek:
2 ek lenmagot kávédarálón ledaráltam, kb. 1 deci vízben 2 perc alatt kocsonyásra főztem. 2 ek faszénport kevés víz kíséretében hozzátettem.







A masszát hagytam hűlni, majd amikor már langyossá vált előkészítettem egy kendőt, arra egy nejlonzacskót tettem, és erre rászedtem a masszát.





Így került a kis beteg nyakára.








A férjem szerint az a jó, ha addig marad a bőrön, amíg már száradni kezd az anyag- azaz több mint egy óra. A fiúcskánk épp eddig bírta. Holnap folytatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése