Keresés ebben a blogban

2011. április 10., vasárnap

kakukkfűfürdő

Az utóbbi egy hónapban nagyon sokat hallani a bükki füvesemberről. A gyógyhatású készítmények átminősítési procedúrájával kapcsolatban merült fel sokszor a neve. Aztán jöttek sorra a barátaink: hallottad a rádióban, amikor az immunhiányos gyerekek gyógyfüves terápiájáról beszélt? -jöttek a barátaink, akik tudják, egyik fiúcskánk immunhiányos. A rádióban a kakukkfüves ülőfürdőt ajánlotta-3 naponta. A kakukkfű szerinte a legjobb gyógynövény az immunrendszer stimulálására.
Aztán a fiúcskák a héten meghűltek, nekem pedig rögtön eszembe jutott: ideje újítani, az ilyen esetekben már bevált cickafarkfürdő mellett kipróbálni a kakukkfűfürdőt.

A kakukkfű nagyon jól használható kezdeti náthánál, asztmánál, kruppnál, köhögésnél, nagyon gyorsan aktivizálja az immunrendszert, erős fertőtlenítő, idegerősítő, de jó bőrgyulladásra is.

A fürdő nem a fűszerként, hanem a teaként csomagolt kakukkfűből készül. Én a fürdőt 15 g, azaz fél csomag kakukkfűből csináltam. 

Egy 5 literes fazékba vizet tettem főni. Mikor forrani kezdett, beleszórtam a kakukkfüvet, majd lezártam, és fedő alatt hagytam hűlni. Legalább 10 perc, de inkább fél óra után szűrőn keresztül öntöttem a fürdőkádba, majd tettem hozzá még egy kis vizet. A gyerekek kb 15-20 percet ültek benne, a legjobb, ha minél nagyobb testfelületen áztatják magukat. És közben be is szippantották a kakukkfű jellegzetes, erős illatát.

ennyi a 15 g kakukkfű
2 dolgot nem sikerült megvalósítani:
- elvileg nem szabad letörölni a bőrről, hagyni kell megszáradni a bőrt-törlés nélkül
- a fürdő után nem szabad rögtön elaludni, mert kb 1 óra múlva erős izzadást vált ki, amire a méregtleenítés miatt nagy szükség van


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése