Keresés ebben a blogban

2011. április 23., szombat

húsvéti kalács- tej- és tojásmentesen

Úgy látom, a nem hagyományosan főzők között valahogy nincsenek olyan ünnepi hagyományok, mint a hagyományos konyhásoknál. Én nagyon sajnálom ezt, és törekszem a mi kis új családunk számára kitalálni, kőbe vésni a hagyományokat. Így az ünnepek körüli ételeket is. Móni blogja volt az egyetlen, ahonnan sikerült tej- és tojásmentes kalácsreceptet levadásznom. Bár kicsit elrontottam a dolgot, azért demonstratíve felteszem. Így legalább reklámozom Móni blogját is, és ezeket a fantasztikus kalácsokat.


Hozzávalók:
50 deka liszt
csipet só
3-4 ek cukor
1 csomag szárított élesztő
2-3 dl zabtej
5 deka növényi vaj (Liga)

A hozzávalókat egy nagy tálba tettem, a tésztát összeállítottam. Kb. 1 órára meleg helyre tettem keleszteni. Egy óra után újra gyúrtam, majd kettéválasztottam. Az egyik felét deszkára téve kinyújtottam, a másik feléhez 1 ek kakaópor-2.3 ek víz keveréket adtam. És itt követtem el a hibát, ugyanis az én kakaómat nem vette be a tészta. Csíkos lett. Ezt a tésztát is kinyújtottam. 
A 2 tésztát egymásra tettem, két hosszú szélüknél fogva felhajtottam- lásd a képet. Olajozott, lisztezett formába tettem, majd ismét meleg helyre téve 20-30 percig kelesztettem.
Előmelegített sütőben 180 fokon 35 percig sütöttem.
Nagyon jó lett. Holnap kipróbálom a csavart kalácsos verziót is.

3 megjegyzés:

  1. Szia Eszti!
    Végre ide találtam. :)
    Szerintem jó ez a kalács. Nekem is sokszor van, hogy az étel kinézete nem tökéletes. Az íz a legfontosabb és, hogy a tányérok üresek legyenek.
    Nem tudom, hogy milyen kakaóport használtál, az is lehet, hogy abból több kell bele.
    Nagyon örülök, hogy a Te tetszésedet is elnyerték a kalácsok.
    A héten sok sms-t, @-t és telefont kaptam, sok dicsérettel.
    Ezt viszonoznom kell. Ezért írtam ilyen hosszan és nézegettem az oldaladat.
    Gratulálok , legközelebb is benézek. :)

    VálaszTörlés
  2. Megint én.
    Most vettem észre, hogy a vajat kihagytad.
    Szándékosan?

    VálaszTörlés
  3. nem, bocsi, pótoltam. lassan híres leszek az elírásoktól. megy a drukk a kisfiad mandulaműtétjéhez!!!!! gyors felépülést neki!

    VálaszTörlés