Keresés ebben a blogban

2011. március 25., péntek

vöröslencse leves

A receptet itt találtam Móninál. Korábban már volt néhány próbálkozásom a vöröslencsével, de nem nagyon jött be. Nekem a sárgaborsóra hasonlít legjobban mind állagban- állva bebetonosodik, mind ízben-semleges, jellegtelen. De így, ahogy Móni csinálta: sárgarépával, krumplival- nagyon jó! Amióta elolvastam ezt a receptet, már megcsináltam főzeléknek is- kevesebb vízzel és 2 kanál kukoricakeményítővel szilárdítva. Ma levesként csináltam. Egyedi, különleges, finom, tápláló. Egyszerű és gyorsan elkészíthető. 




hozzávalók: 
1 fej vöröshagyma
1 db sárgarépa
2 db közepes krumpli
2 marék vöröslencse

A hagymát, répát, krumplit meghámoztam, megmostam, apróra vágtam. A lencsét megmostam. A hagymát, répát kevés olajon megdinszteltem, felengedtem 1 liter vízzel. Sóztam, vegetáztam, 15 perc múlva beletettem a kis kockákra vágott krumplit, fedő alatt tartalék lángon főztem. A krumpli után 10 perccel következett a vöröslencse. Akkor nyilvánítottam elkészültnek a levest, amikor a lencse felismerhetetlenségig szétfőtt.-ez kb .10-15 perc Végül kicsit belemásztam egy botturmixszal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése