Keresés ebben a blogban

2011. március 31., csütörtök

vegán bolognai spagetti

Nagyon szeretjük a bolognai spagettit. De darált hús nélkül miből csináljam? Régebben gombával, kukoricával készítettem, de ez a gyerekeknek olyan hasfájást okozott, hogy kénytelen voltam lemondani róla. Aztán kipróbáltam ezt a verziót... dióval. 
Annak, aki a diót édességként ismeri, ez a recept egy kicsit meredek. De én egészen másként tekintek a dióra. A dió ugyanis mind elkészítési módjában, mind kinézetre, mind ásványi anyag tartalomra kiváló húspótló. 


hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
1 nagy tányér darált dió
fél üveg Dolmio paradicsomszósz
spagettitészta
olaj, só

A vöröshagymát meghámoztam, kis kockákra vágtam, kevés olajon megdinszteltem. A darált diót hozzátettem, kicsit dinszteltem, sóztam, majd felöntöttem a fél üveg Dolmio paradicsomszósszal. A spagettitésztát sós vízben kifőztem, leszűrtem, összeöntöttem a szósszal. Nagyon finom lett.

3 megjegyzés:

  1. Nem tudom, hogy vagy a szójával, de meg lehet próbálni tofuból is, pl. belereszeled. Legtöbbször viszont kihagyok belőle mindent, csak a hagyma, fokhagyma, fűszerek és paradicsomlé.
    Diót szoktunk töltelékhez használni, de erre még sosem gondoltam. Köszi :)

    VálaszTörlés
  2. a szóját sajnos nem bírjuk. Hasfájás, puffadás, gyerekeknél éjszaka nem alvás, kicsikém olyankor másfél napig a hátamon tanyázik hordozókendőben. ez van, talán majd később, pár év múlva.

    VálaszTörlés
  3. Apropó, akár ismerhetnénk is egymást!!!! A zenekarotok játszott a férjem presbiterré szentelésén 2004-ben Gyöngyösön. Így látatlanban is puszillak, Testvér, a blogodra nem tudtam feliratkozni, nem tudom, hol a link.

    VálaszTörlés