Keresés ebben a blogban

2011. március 26., szombat

rétesháromszögek

Van úgy, hogy a régi jól bevált recepteket is újra érdekessé lehet tenni egy kis változtatással. A rétes megreformálását próbáltam ki legutóbb. Az ötletet Kruma Dásza könyve adta, ott találtam ezt a réteselkészítési módot. 

hozzávalók: 12 db háromszög elkészítéséhez
8 db réteslap
olaj
esetleg tejföl, tojás a lapok megkenéséhez
és kb 4 teljes rúdhoz való töltelék
én a már szokásos gyümölcsös töltelékemet használtam, ennek részletes leírását itt találod





A réteslapokat kettesével kiterítettem. 3 egyenlő csíkra vágtam:
2 lapot félretettem, hogy az egy jobban elférjen.  Megkentem a lapokat olajjal. Tejfölt nem használtam, de legközelebb megpróbálom növényi tejföllel megkenni, mert kicsit száraz-ropogós lett a tészta-szóval hiányzott róla.
Ráhelyeztem a tölteléket a lapra, majd a következő módon háromszög alakúra alakúra hajtogattam.

A töltelék mennyiségére érdemes figyelni, mert a túltöltött háromszögek sütéskor kidurranhatnak. 

Én a háromszögeket gáztepsire pakoltam- így 12 db ment egyszerre a sütőbe. A tetejükre tojást kentem. 
Egy átlagos rétes sütési technikájával sültek: 180 fokos sütőben 25 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése