Keresés ebben a blogban

2011. március 25., péntek

dósza torta-vegán palacsinta

Nagyon szeretem ezt a könyvet. A Krisna-tudatúak konyhája utánozhatatlan, egyedül a tejcentrikuságukkal nem tudok mit kezdeni- az allergiáink miatt. No meg a fűszerezést nem tudom megoldani, de ez nem is zavar.

Ma vegán palacsintát gyártottam- dószát. ÉS ha már lúd, legyen kövér: besamellmártással leöntve tortát csináltam belőle.

hozzávalók:
1 pohár (2 dl) teljesőrlésű liszt
1 pohár fehérliszt
fél csomag sütőpor (én egy egészet beletettem, így tiszta lyukacsos lett a tészta, ennyi nem kell bele)
egy csipet só 
3 pohár víz + - fél pohár

A lisztet, sót, sütőport összekevertem, lassan hozzáöntöttem a vizet, 15 percre állni hagytam. Megkevergettem a masszát, kevés olajon palacsintasütőben kisütöttem. Egy nagyobb tányérra téve rétegenként leöntöttem a sűrűbbre készített besamellmártással. Tortaként szeletelve tálaltam.

2 megjegyzés:

  1. Ez jó, mert a "töltelék" sok minden lehet. De 1x vagy 2x 3 pohár liszt kell bele? Mondjuk mindegy, mert adagtól függő:)

    VálaszTörlés
  2. bocsi, elírtam, de most már kijavítottam a 3 pohár a végén VÍZ
    a kb 10 palacsintához: 2 pohár liszt kell: egy pohár fehér, egy pohár teljesőrlésű

    VálaszTörlés