Keresés ebben a blogban

2011. március 30., szerda

csalánleves

Már régebben szántam egy posztot a csalánnak, így most nem írom le részletesen, hogyan kell főzésre előkészíteni. Most újra belelkesültem,csalánügyben, ugyanis kihajtott!!!! Végre valami friss zöld! Leves készült belőle-immár új szemléletben, tejtermékek nélkül. 


hozzávalók: 
a képen látható mennyiségű csalánlevél- 30-50 db csalánlevél
zabtej, liszt
olaj, só, vegeta
2 db krumpli

A krumplit meghámoztam, kis kockákra vágtam, kevés sós vízben feltettem főni. Közben a csalánleveleket megmostam, külön lábosban kevés olajon megdinszteltem, 2 ek lisztet tettem hozzá, még egy kicsit dinszteltem. Lassan felöntöttem zabtejjel, sóztam, vegetáztam, majd hagytam felforrni. Lekapcsoltam, összeturmixoltam. Amikor megfőtt a krumpli, beleöntöttem a csalánba. 
Nagyon különleges íze van, a gyerekek nagyon szeretik. HA választani kellene a saláta, sóska közül, biztos a csalánra szavaznának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése