Keresés ebben a blogban

2011. február 16., szerda

növényi tejkészítő gép

Sokáig nem gondoltam, hogy szükségem lenne ilyesmire. De az az igazság, a boltban megvehető növényi tejek nem tiszták. Tele vannak stabilizátorokkal, csomósodásgátlókkal.... szójával. Az áruk pedig irracionális. A felhasználhatóságuk is korlátozott. Aztán a héten megismerkedtem a tejkészítő géppel, és más lett az életem. Komolyan mondom: FANTASZTIKUS találmány. Csak a kreativitásom szab határt a felhasználásnak. Egyrészt bődületesen sokféle tej készíthető belőle: mandulatej, zabtej, rizstej, (szójatej-mi ezt nem csinálunk), kókusztej, diótej, napraforgótej... másrészt pedig a tejjel együtt tejfölt is készít: azaz nyákot, ami szintén felhasználható a rendes tejföl összes funkciójára. Sőt még többre is: ma például a zabnyákból kekszet sütöttem. A ma esti mandulatej tejfölmaradékát is félreraktam, holnap azzal sűrítem a mártást. 
Nagyon ajánlom mindenkinek!!!!!!!!!!!! Nagyszerű találmány!

3 megjegyzés:

  1. Nekem van. És a szójatej főképp feldobva egy kanálnyi kókuszreszelékkel ami elnyomja az erős szójaízt finom is, de a rizs és a kölestej nem lett olyan benne. A gond az, hogy a nagyobbik gyermekem már kevés növényi tejet fogyaszt, a kisebbik sokat, de Ő meg allergiás a szójára.
    Ha esetleg van tipped finom köles vagy rizstejre,(akár e-mailben) nagyon megköszönném. :)

    VálaszTörlés
  2. Patrícia: a szójatej nálunk sem játszik. A mandulatej, rizstej, zabtej a bejövős. A diótej nem nagyon ízlett. A tejeket mi kakaóként, vagy kevés mézzel szoktuk inni. Hallottam, hogy valaki vaníliarudat főz bele a tejbe, úgy ízesíti, de szerintem lehet utólag valamilyen gyümölcslevet is beleönteni. engem most a joghurtkészítés izgat nagyon, Te csináltál már?

    VálaszTörlés
  3. Megtudnád mondani, pontosan melyik típusú készülék ez? ha ismered a cocomast, ami egy kókuszkrém, én olyant szeretnék készíteni házilag. örülnék minden tanácsnak! :)

    VálaszTörlés