Keresés ebben a blogban

2011. január 18., kedd

salátás rizs

Nemrég a telet egy visszafojtott levegővételhez hasonlítottam. Még inkább igaz ez a januártól márciusig tartó időszakra. Ilyenkor leginkább a mélyhűtőben vadászok ebédalapanyag gyanánt. 
A zöldségeket előfőzve, leturmixolva, a gyümölcsöket héj nélkül, magozva, leturmixolva tárolom benne.
Ma 2 pohár előfőzött, turmixolt saláta került a kezembe. De ez az étel elkészíthető cukkiniből, sóskából, spenótból, brokkoliból is. A kisfiam betegsége miatt elkezdtünk átállni a laktózmentes étrendről a tejmentesre, ennek szellemében készült.

hozzávalók:
1 nagy fej vöröshagyma
kevés olaj
4 dl salátaturmix (vagy fél csomag sóskamártás, fél fej brokkoli)
só, vegeta
víz
fél doboz zabkrém (vagy 1 kis pohár tejföl)
liszt
10 deka sajt
2 pohár rizs



A rizst megmostam, kétszeres vízben 20 percig főztem. Közben olajon megpirítottam az apróra vágott hagymát, felöntöttem vízzel, beletettem a fagyasztott salátaturmixot, hagytam, hogy felengedjen. A zabkrémet összekevertem a liszttel- főzelékhez való mennyiséget- belekevertem a főzőlébe. 
Egy hőálló tálba beletettem a rizst, a tetejére ráöntöttem a salátaszószt. A tetejére szórtam egy kis sajtot, majd 180 fokon 30 percig sütöttem. Nálunk ez az étel tuti befutó. Senki nem vette észre rajta a tejföl hiányát. 
De hogy a sajtot (Pannónia) mivel fogom pótolni.....?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése