Keresés ebben a blogban

2011. január 28., péntek

gombás lepény

A szomszéd néni jött ezzel a recepttel. Nagyon megtetszett, bár nem gondoltam bele, hogy ezzel kapcsolatban is megrögzött előítéletekbe ütközöm. Igaz, nem mondtam a férjemnek, milyen süteményt csináltam, de azt látni kellett volna, mikor beleharapott.... Anya, ez sós. Igen, mondtam, és gombás. A nagyobbik fiúcskám ugyanígy járt.... kiköpte az első falat után. A kisebbikem még menthető, neki ízlett. Mint ahogy nekem is, és az édességkerülő vendégeinknek is. 





hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
1 doboz gombakonzerv
2 db tejbe áztatott zsemle
majoranna, bazsalikom, só, vegeta
1 csomag leveles tészta
1 tojás

A vöröshagymát meghámoztam, apróra kockáztam, megdinszteltem. Felengedtem egy kevés vízzel, majd hozzátettem a gombát. 30 percig pároltam, közben hozzáadtam a fűszereket. Beáztattam a zsemléket. Illetve a leveles tésztát félbevágtam, kinyújtottam. 30 perc elteltével összeturmixoltam a gombát, hozzáadtam a a kinyomkodott zsemléket. Összekevertem. Az egyik kinyújtott tésztát kiolajozott tepsibe raktam, rátettem a gombás szószt, majd rátettem a másik leveles tésztát. Villával kiszurkáltam a tetejét, majd megkentem tojással. 200 fokon 25 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése