Keresés ebben a blogban

2011. január 14., péntek

csicseriborsókrém

Eredetileg "Homosznak" készült, de az alapanyagok és az idő hiányában végül egy egyszerű krém lett belőle. Korábban már próbálkoztam a csicseriborsóval, de 3 óra hiába főzés után kidobtam az egészet. Így némi kétkedéssel álltam az újabb kísérlet elé. Végül is elégedett lehetek az eredménnyel. Köszönettel Dulminának és egy csipet szódabikarbónának. 



hozzávalók:
2 bögrényi csicseriborsó
1 csipet szódabikarbóna
1 fej vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
1 bögrényi darált dió
víz, só, vegeta

A csicseriborsót megmostam, egy éjszakára vízbe beáztattam. Majd kétszeres szódabikarbónás vízben feltettem főzni. 1 órán keresztül főztem, közben beletettem az apróra vágott vörös- és fokhagymát, vegetát, sót. Egy kevés főzővizet hagytam rajta, hozzáöntöttem a darált diót, és az egészet összeturmixoltam. Az állagán lehet finomítani a víz vagy a dió további adagolásával. Kenyérre kenve tökéletes csemege.

5 megjegyzés:

  1. Finom lehetett!Érdekes ízpáros a dió és a csicseriborsó.:-)
    Pirítós kenyéren is biztosan finom lenne.

    VálaszTörlés
  2. nagyon sokat használjuk sós ételekbe a diót- ízre, ásványi anyagra is nagyon jó pótlása a húsnak. először nekem is furcsa volt. kipróbálom majd pirítóson is :)

    VálaszTörlés
  3. Többször készítettem már, de erre a diós változatra kíváncsi lennék.
    Ha van kuktád, áztatás után legközelebb próbáld meg abban főzni.

    VálaszTörlés
  4. köszi Bridge, nincs kuktám, de tervben van egy beszerzése. Te mit teszel a csicseri mellé? Napraforgómagot?

    VálaszTörlés
  5. Volt már, hogy szezámmagot őröltem, de olyan is, hogy csak fűszereket, hagymát és paprikát turmixoltam közé.

    VálaszTörlés