Keresés ebben a blogban

2011. január 20., csütörtök

birsalmaleves

Itt a Jászságban szívesen használják a birsalmát. Főzeléknek, levesnek, lekvárnak. Nagyon jó aromája van, alig igényel fűszerezést, egészséges, télen is hozzá lehet jutni. Ma leves formátumban került az asztalra. A legkisebbem ugyan nem volt hajlandó megkóstolni, mindenki másnál sikert aratott. Leegyszerűsített verzióban, habarás nélkül csináltam.


hozzávalók:
2 nagy méretű birsalma
víz
zabtejpor, némi édesítő

A birsalmákat meghámoztam, kis kockákra vágtam. Feltettem főni kb 1,5 liter vízben. Nem tettem hozzá semmilyen fűszert, nagyon szeretem a birsalma zamatát, nem akartam, hogy mást érezzek rajta. Kb 20 perc alatt puhára főtt, ekkor beletettem 5 ek zabtejport. Ettől olyan jó finom krémes lett, hogy úgy döntöttem, más már nem kell bele. Összeturmixoltam, a legkisebbem miatt kevés cukrot tettem hozzá, de mézzel biztos még finomabb lett volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése