Keresés ebben a blogban

2010. december 26., vasárnap

ragasztott linzer- szilveszteri

A süteménysütést tekintve teljesen hagyományosnak tekinthető a mostani karácsonyunk: hagyományos süteményreceptek következnek. Először is a szilveszteri. Ahogy a nagymamám csinálta annak idején- 1 évtized után vettük elő ezt a receptet.

hozzávalók:
50 deka liszt
3/4 csomag sütőpor
késhegynyi szódabikarbóna
20 deka margarin
15 deka porcukor
2 egész tojás
1 vaníliás cukor
kevés citromhéj
kevés tejföl a gyúráshoz

A hozzávalókat összekevertem. 6 részre osztottam a tésztát, részenként kinyújtottam, amilyen vékonyra csak tudtam, nagyobb pogácsaszaggatóval szaggattam ki a linzer alját, a tetejét virágformával szaggattam ki- a közepére a lyukat pezsgődugóval csináltam. Húszasával váltogatva szaggattam a formákat. 
A sütőt 180 fokra előremelegítettem, sütőpapírra tettem, 10 percig sütöttem. Ebből a tésztamennyiségből kb 120 db lesz- 60 db végtermék. 
Miután kihűlt, szilárdabb lekvárral: szilva, meggy, barack, szamóca.... megkentem, majd lefóliázva 1 napra eldugtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése