Keresés ebben a blogban

2010. december 26., vasárnap

gazdaságos mézeskalács

Adventben többször csináltam mézeskalácsot-kb 2 és fél kiló lisztet gyurmáztam el. Ehhez a mennyiséghez nem mindegy, mennyi mézet, margarint használunk el, így külön örültem ennek a receptnek.

hozzávalók:
40 deka liszt
15 deka porcukor
1 mokkáskanál szódabikarbóna
5 deka margarin
2 tojás
4 evőkanál méz
fél pohár tejföl

az íráshoz:
1 tojás fehérje
6-10 deka porcukor

A hozzávalókat összegyúrtam, kinyújtottam, a kalácsokat kiszaggattam, sütőpapírra tettem, 180 fokra előremelegített sütőben 10 percig sütöttem, közben a tetejüket tojással megkentem. 
volt, aki segített csinálni
és volt, aki megette
A díszítés: 1 tojás fehérjét a cukorral összekevertem, habverővel kemény habbá vertem. Vastagabb zacskóba töltöttem, az egyik sarkát kivágtam, így írtam meg a kalácsokat. Fűtőtestre téve szárítottam.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Eszter,
    a margarin, az olaj és az általad sűrűn használt vegeta sem tartoznak az egészségesnek nevezhető alapanyagok közé.
    A.

    VálaszTörlés
  2. Kdves A.! A vegeta: a bioboltban találhatót is annak hívják, vagy házi is lehet, majd teszek fel receptet az elkészítésére is
    az olaj alapvető-szüksége van rá a szervezetnek a margarin egy az egyben helyettesíthető olajjal 10 deka margarin=1 dl olajjal a receptekben így használható- én az olívaolajat nem szeretem, más növényi olajak nagyon gyorsan romlanak, drágák- ezért nem használok olyat, anyósomék saját termelésű napraforgóból házilag sajtolt olajat szoktak készítenek

    VálaszTörlés