Keresés ebben a blogban

2010. november 15., hétfő

rántott konyhai hulladékok

Anyósom szokta konyhai hulladékoknak nevezni azokat zöldségeket, amik húslevesbe főnek, aztán további felhasználás nélkül kidobásra kerülnek. Ilyenek: karalábé, zeller, kelbimbó. Mióta mi is jelen vagyunk a nagy családi összejöveteleken, ezek a zöldségek mégsem kerülnek kidobásra. Anyósom ügyesen kitalálta újrahasznosításuk legegyszerűbb módját: kirántja őket. Egyszerű, elegáns megoldás. És tényleg finomak. A rántott zellernek igen különleges aromája van, ízre nagyon hasonló a halhoz, de a kelbimbó, karalábé is isteni.

hozzávalók:
10 db kelbimbó
1 db közepes zellergumó
só, vegeta
liszt, 2 db tojás, zsemlemorzsa, 1 ek tejföl
olaj

A zellert meghámoztam, vékony szeletekre vágtam, a kelbimbó külső leveleit eltávolítottam. A zöldségeket sós vegetás vízben puhára főztem, majd lecsepegtettem. Ezután bepaníroztam őket, a tojásba tettem egy 1 ek tejfölt, majd kevés olajon kirántottam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése