Keresés ebben a blogban

2010. november 12., péntek

kölesfelfújt

Egyszerű, a rizsfelfújtnál érdekesebb édesség. 

hozzávalók: 

3 dl köles
3 dl víz
5 dl tej
5 ek méz
5 dkg vaj
(1 vaníliás puding)
3 tojás

A kölest megmostam, 3 dl vízben feltettem főni. Néhány perc múlva, mikor magába szívta a vizet, felöntöttem a tejjel. (Én növényi tejet használtam.) A kölessel az a baj, hogy nagyon különböző fajtái vannak forgalomban, így nem biztos, hogy az összes tejet magába szívja, de átlagosan 1:3 arányban kell megfőzni. Hozzátettem a vajat, a mézet. Ha túl híg maradna vaníliás pudinggal be lehet sűríteni. Kb 20.25 perc alatt főtt puhára. Hagytam kihűlni, majd hozzátettem a 3 tojás sárgáját. Végül pedig a habbá vert fehérjét.
Kivajazott őzgerinc formába tettem- 200 fokon 30 percig sütöttem. Lekvárral tálaltam. 
(Kisebb adaggal csináltam, azért látszik vékonyabbnak a képen.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése