Keresés ebben a blogban

2010. november 19., péntek

kelbimbós rizs

 
 
Nagyon szeretem a kelbimbót. Legtöbbször turmixolva szoktam tésztához, rizshez, krumplihoz adni. Pempősítve ugyanis sokkal könnyebben emészthető, szoptatós anyukák számára is fogyaszthatóvá válik.
Most egy végtelenül egyszerű verzió készült belőle- rizzsel. 

hozzávalók:
20 db kelbimvó
1 közepes fej vöröshagyma
1 pohár tejföl
liszt
4 dl rizs
10 deka sajt

A rizst megpároltam. A kelbimbó külső leveleit leszedtem, megmostam, félbevágtam. A hagymát megdinszteltem, felengedtem vízzel, majd ebben a kelbimbót puhára főztem. Lisztes habarást készítettem, beletettem a kelbimbós vízbe, majd összeturmixoltam- kisebb darabokat hagytam benne. A rizst egy tepsibe tettem, ráöntöttem a kelbimbós szószt, 200 fokon 10 percig pirítottam, majd a tetejére reszelt sajtot tettem, és 5 percig újra pirítottam. Nyers reszelt céklával tálaltam. Finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése