Keresés ebben a blogban

2010. október 6., szerda

a vegetarianizmus veszélyei

Nagyon sok előnye van a vegetarianizmusnak. Már az is nagyon sokat számít, ha valaki csak hetente 1-2 húsmentes napot tart. Vagy évente egyszer csinál egy húsmentes kúrát: például egy 40 napos böjtöt húsvét előtt. 
Hosszabb távú húsnemevéssel pedig normalizálódhat a koleszterinszint, csökkenhet a rák és más civilizációs betegségek kialakulásának kockázata.
De a vegetarianizmus életformának lehetnek veszélyei is. Amikor 19 évesen erre az útra léptem- engem senki nem világosított fel ezekről. 
Egyik napról a másikra hagytam fel a hússal. A szervezetem ugyanilyen hirtelen kezdett neki a méregkiválasztásnak: kb fél éven át folyamatosan mandulagyulladásom volt. Akkor nem tudtam mit kezdeni ezzel a ténnyel, dokikhoz járogattam, míg végre találkoztam valakivel, aki felvilágosított az összefüggésről. 
5 év múlva egy természetgyógyásznál találtam magam, mert eszméletlen fáradtság, látászavarok gyötörtek. Egy vérvizsgálat kiderítette, súlyos candidafertőzésem van. A természetgyógyász volt az első, aki felhívta rá a figyelmem, baj, ha valaki a kimaradt fehérjéket szénhidráttal pótolja, abból bélflóra- egyensúly zavar lehet. Hogy a méz, müzli, szója nem egyértelműen pozitív dolgok. Ettől a diagnózistól kb. 1 év telt el komoly koplalással, méregtelenítéssel, mire jobban lettem.
Mikor Ádámot vártam -egy teljesen tökéletes vérképről indulva- kb 3 hónap alatt közepes vérszegénységig jutottam. A dokim- Kacsa bácsi nőgyógyász/természetgyógyász már akkor felvetette a felszívódási zavar gyanúját. Aztán egy kedves ismerősünk látogatása által jöttem rá, mitől lehet ez.
Az ismerősünk 35 éves -kb 10 éves vegetáriánus- fiatal hölgy egy autóbuszos utazás közben huzatot kapott. A fél arca lebénult. Nem tartottuk komoly dolognak, gyorsan fel lehet épülni ebből. De ő nem épült fel. Fél év eltelt, még mindig nem történt változás. Az orvosa is érthetetlenül állt a helyzet előtt. Nagyon szeretett volna felgyógyulni, mindenféle alternatív gyógymódot kipróbált. Semmi nem segített. Aztán egy orvosi látogatás során szóba került a hölgy vegasága, mire a doki a fejéhez kapott: B-vitamin hiány miatt nem regenerálódtak az idegek. Injekciókúrát kapott, és bizony visszaállt az időnkénti húsevésre.Jobban lett, bár sajnos nem gyógyult fel teljesen.
A B-vitamin segíti a különböző vitaminok, ásványi anyagok felszívódását is, így a vitaminpótlást én is B-vitamin kúrával kezdtem.
Jól vagyunk. Nem vagyunk teljesen vegetáriánusok. De nem mondtunk le róla, hogy nemsoká megint azok leszünk. Addig pedig tanulunk. Hogy több zsákutcába már ne fussunk bele. És valóban élvezhessük az áldásait.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése